måndag 28 februari 2011

Underbara texter

Det finns texter som talar till en direkt. Den som följer är en sådan:
"Jag är troligen en vuxen man
jag har egen rakapparat
och jag kan ha godis hemma
utan att äta upp det
jag tar i hand när jag hälsar
och jag kommer inte redan i baksätet på taxin om jag
åker i sällskap med en kvinna mitt i natten. Och detta bevisar ingenting.
När som helst kan någon ertappa mig, och då har jag inget att säga till mitt försvar."
Citerat ur Fredrik Lindströms diktsamling Jag är en sån som bara vill ligga med dej utgiven på Wahlström & Widstrand 2005.ISBN 91-46-21215-9.
Med eftertanke och humor skildrar författaren livet, livet som vi inte riktigt förstår eller kan hantera. Och tänk om allt vi gör inte har någon betydelse? Eller tänk om allt räknas? LÅNA.KÖP.LÄS. REKOMMENDERAS VARMT.