lördag 19 februari 2011

Bokrea

Snart är den här; bokrean. Visst har jag en e-reader och den är praktiskt när man inte har möjlighet att att bege sig ut för att köpa eller låna något nytt att läsa- men, för det finns ett men,den har inte den där speciella känslan som en fysiskt bok kan erbjuda. Att hålla en ny bok i sin hand är nästan som att hålla ett nyfött barn i famnen. Böcker kan man dessutom lägga ifrån sig då de blir besvärliga....Skämt åsido. När man öppnar en ny bok, bläddrar fram för att läsa de första raderna infinner sig en behaglig känsla av lust. Vilken värld ska jag möta? Vem ska jag lära känna eller bli arg på? Är det just den här boken som ska få mig att ändra riktning i livet eller trött sucka över ett trist språk eller dåligt berättande?  Jag ska bege mig ut på bokrean och leta efter min livs bok.