tisdag 5 april 2011

Viveca Sten I grunden utan skuld

Egentligen är jag trött på deckare, kriminaldrama och dylikt men, men ibland så trycker jag i mig en och annan i denna genre. Denna gång blev det Viveca Stens I grunden utan skuld-  av den enkla anledningen att titeln fascinerade mig och  för att jag tidigare läst någon bok i denna serie. Frågeställningen om någon kan vara i grunden utan skuld om denne någon begått en brottslig handling fick jag inget svar på, och hade heller inte förväntat mig att få, men det är en intressant diskussion som Viveca tar upp i boken. Absolut läsvärd och spännande berättelse som växlar mellan då-och nutid på ett spännande vis. Det ger karaktärerna mer djup än vad som är vanligt förekommande i denna genre. Njutes gärna tillsammans med en god chokladbit eller varför  inte ett glas rött?